Saturday, November 10, 2007

Skylt och älgspårning!


pårningen börjar närma sig sitt slut. På bilden kan vi se en nytinad lega där en av älgarna pustat ut för en stund och idisslat sina granbarr, litegrann som älgens Hästens. Här fanns alla de klassiska tecknena på älgsk närvaro: flängning, spillning, tomburkar och klövspår. Jag stod här tyst ett tag för att via hörsel skapa mig en bild av skogslandskapet denna lilla glänta befann sig i, jag tyckte mig höra att det knakade i sydvästlig riktning och fortsatte därför åt samma håll. Vid det här laget var vittringen av dem så stark att jag löpte på utav bara instinkt, utan att tänka på det oliv jag förde när min bastanta kroppshydda bröt sig fram genom växtligheten...




Jag avrundar med en sällan skådad skyllt:
Varning för skidåkande KKK-medlemmar!

No comments: