Monday, June 1, 2009

Northbound Train

Tänk det var länge sen sist! Gör min comeback till bloggandet med lite bilder från det jag gjort senaste tiden... Håll tillgodo :)


Tog tåget till Narvik, Norges nordligaste hamn värd namnet.
Det var kallt ibland. Här har jag min fjällräven sovsäck runt kroppen för att hålla värmen.



Torgeir Henie, Hamnarbetare i Narvik. Har träffat honom sporadiskt de senaste 10 åren som jag besköt Narvik. Han har jobbat med frakt av Järnmalm sedan 1977


Påväg hem. Sitter på toppen av en container när vi åker förbi en av dem bästa vyerna under hela resan. Var dock dimmigt och kallt så jag klättrade tillbaks ner till värmen och sovsäcken efter ungefär en kvart. Åt sedan konserverad fisk som jag inhandlat i Narvik. La mig sedan och sov och vaknade inte förens vi saktade ner en bit utanför Kiruna...

No comments: